|مؤسسه تخصصی آل یاسین|

emailآخرین رویدادها:  
  • آثـار ماندگـار 6
  • آثـار ماندگـار 5
  • رونمایی از کتاب شهیده ولایت
  • آثـار ماندگــار 4
  • آثـار ماندگــار 3
  • آثـار ماندگــار 2
  • اســوه تاریخ
  • آثـار ماندگـــار 1
adsپیوندها
امام خمینی
امام خامنه ای
archiveبایگانی
random-hadisحدیث تصادفی
سخنی از بهشت
adsاعلانـات

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

منطق تکوینی؛ همان منطق فطری و طبیعی است که در همه انسان‌ها - درس خوانده و درس نخوانده- به طور مشترک وجود دارد.[1] توضیح این‌که؛ انسان ذاتاً موجودی متفکّر است. این موهبت ممتاز و خدادادی بر اساس نوع خلقت الهی تکویناً به شیوه خاصی عمل می‌کند و در این عملکرد خود، از دستور و قانون قراردادی کسی پیروی نمی‌کند؛ بلکه بر اساس خلقت خدادادی، مسیر طبیعی و فطری خود را می‌پیماید.

  • مؤسسه آل یاسین

در نظر اهل منطق حدس، مرتبه‌ای از قدرت و قوت اندیشه انسانی است که در اثر مشاهده و تجربه زیاد به دست می‌آید. کسی که از قدرت حدس برخوردار باشد بسیار سریع به نتیجه می‌رسد. به عبارت دیگر، در نظر اهل منطق راه رسیدن انسان به یک نتیجه علمی، فکر و اندیشه است. در نظر آنان فکر، حرکت نفس از مطلوب به سوى مبادى و از مبادى به سوى همان مطلوب است. این حرکت مراتب دارد. حدس، پیمودن سریع مقدمات و رسیدن فوری به نتیجه است.

  • مؤسسه آل یاسین

پک پیشنهادی برای سحرهای ماه‌رمضان

بازدید : ۵۰۰ بار
دسته بندی : اعتقادات ,
ماه رمضان
برنامه‌ریزی کنید در این ماه نهایت استفاده را از زمان سحر و معنویات سحر داشته باشید و در کنار بیدار شدن، خوردن و آشامیدن وعده سحری، از لحظات ناب معنوی این زمان بی‌بهره نمانید. در این گزارش نکاتی را برای لحظات ناب سحرهای ماه رمضان یادآور شده‌ایم.

  • مؤسسه آل یاسین

بد اخلاقی
امام علی(ع)‌ کسانی را که توانایی کنترل خشم خود را ندارند شایسته تصاحب پست‌های حکومتی نمی‌داند.

رفتار شایسته‌ و برخورد مناسب با مردم‌، تأثیر بسیار مثبتی در جلب رضایت آنان نسبت به حکومت دارد. در نگاه آموزه‌های دینی مسئولان حکومتی خادم مردم هستند از این رو باید با صبوری و مهربانی‌ به‌ نیازهای‌ مردم‌ رسیدگی‌کنند. همچنین حُسن‌ خُلق‌ در برخورد با کارمندان و زیردستانی که دغدغه رفع نیازهای جامعه را دارند
  • مؤسسه آل یاسین
همان‌طور که می‌دانیم علم تصوری از اقسام علوم اکتسابی است؛ لذا قاعدتاً خطا در آن راه دارد. از طرف دیگر تصور تا مادامی که متعلق حکم واقع نشده باشد، قابل صدق و کذب نیست. به عبارت دیگر تا تصوری، تصدیق نشود، نمی‌توان در خصوص صدق یا کذب آن ادعایی داشت، حال این تناقض چطور حل می‌شود؟ و اساساً آیا علم تصوری قابل صدق و کذب می‌باشد یا خیر؟
  • مؤسسه آل یاسین

برهان سبر و تقسیم از جمله برهان هایی است که در علوم مختلف همچون علم اصول فقه مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری موارد می تواند مورد حجیت باشد، اگر چه همیشه نمی توان به آن اعتماد کرد؛ زیرا از روش های استدلال رایج در شکل های چهارگانه که در کتب منطق ذکر شده است، خالی است. در این زمینه، ابتدا به شرح واژگان موجود در این برهان می پردازیم:

  • مؤسسه آل یاسین

جلسه 57 درس خارج فقه 98/02/02

بازدید : ۳۰۷ بار
دسته بندی : فقه و اصول ,

درس خارج فقه مبحث قضا

استاد ارجمند حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی حفظه الله

دریافت با ذکر صلوات

  • مؤسسه آل یاسین

جلسه 56 درس خارج فقه 98/01/31

بازدید : ۲۷۷ بار
دسته بندی : فقه و اصول ,

درس خارج فقه مبحث قضا

استاد ارجمند حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی حفظه الله

دریافت با ذکر صلوات

  • مؤسسه آل یاسین

جلسه 55 درس خارج فقه 98/01/26

بازدید : ۲۸۹ بار
دسته بندی : فقه و اصول ,

درس خارج فقه مبحث قضا

استاد ارجمند حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی حفظه الله

دریافت با ذکر صلوات

  • مؤسسه آل یاسین

جلسه 54 درس خارج فقه98/01/25

بازدید : ۳۰۲ بار
دسته بندی : فقه و اصول ,

درس خارج فقه مبحث قضا

استاد ارجمند حضرت آیت الله حاج سید محمد موسوی حفظه الله

دریافت با ذکر صلوات

  • مؤسسه آل یاسین

پشتیبانی