|مؤسسه تخصصی آل یاسین|

emailآخرین رویدادها:  
  • آثـار ماندگـار 6
  • آثـار ماندگـار 5
  • رونمایی از کتاب شهیده ولایت
  • آثـار ماندگــار 4
  • آثـار ماندگــار 3
  • آثـار ماندگــار 2
  • اســوه تاریخ
  • آثـار ماندگـــار 1
adsپیوندها
امام خمینی
امام خامنه ای
archiveبایگانی
random-hadisحدیث تصادفی
سخنی از بهشت
adsاعلانـات

کشکول هدایت

بازدید : ۱۰۶۴ بار

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا أَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما أُنزِلَ إِلَیکَ مِن رَبِّکَ  وَإِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَهُ  وَاللَّهُ یَعصِمُکَ مِنَ النّاسِ  إِنَّ اللَّهَ لا یَهدِی القَومَ الکافِرینَ                                                                                                      (سوره مبارکه مائده آیه 67)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً (به مردم) برسان! و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‌ای! خداوند تو را از (خطرات احتمالی) مردم، نگاه می‌دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمی‌کند.

 

بیاناتی از رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مد ظله العالی) پیرامون آیه کریمه:

 

اعلام مسئله‌ی ولایت، رسالتی الهی

 

اینی که پیغمبر اکرم حساسترین زمان را برای اعلام مسئله‌ی ولایت انتخاب کرد، این انتخابِ پیغمبر نبود، انتخابِ خدای متعال بود. از طرف پروردگار وحی رسید که: «بلّغ ما انزل الیک من ربّک». نه اینکه پیغمبر مسئله‌ی امامت و ولایت را از سوی پروردگار قبلاً نمیدانست؛ چرا، از اولِ بعثت برای پیغمبر مسئله روشن بود. بعد هم حوادث گوناگون این بیست و سه سال، آنچنان این حقیقت را عریان کرد و آشکار کرد که جای تردیدی باقی نمیگذاشت؛ اما اعلان رسمی باید در حساس‌ترین زمان اتفاق می‌افتاد و به دستور پروردگار اتفاق افتاد: «بلّغ ما انزل الیک من ربّک و أن لم تفعل فما بلّغت رسالته»؛(?) یعنی این یک رسالت الهی است که باید بگوئی. بعد هم که در غدیر خم، در نزدیکی جحفه، نبی مکرم مردم را متوقف کردند، کاروانهای حجاج را جمع کردند و این مطلب را اعلان کردند، آیه‌ی شریفه آمد که: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»؛ نعمت کامل شد، دین کامل شد. در سوره‌ی مبارک مائده قبل از آیه‌ی «الیوم اکملت»، این آیه‌ی مبارک است: «الیوم یئس الّذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم و اخشون»؛(?) امروز روز یأس و ناامیدی دشمنان است؛ یعنی معیار مشخص شد، شاخص معلوم شد؛ امت هر وقت بخواهند، هر وقت چشم خود را بر حقیقت باز کنند، شاخص را خواهند دید، معیار را مشاهده خواهند کرد، تردیدی باقی نخواهد ماند. اهمیت غدیر این است       .(بیانات در دیدار مردم به مناسبت عید غدیر- 15/9/1388)

کشکول هدایت

 

 

پیام قرآن

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا أَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما أُنزِلَ إِلَیکَ مِن رَبِّکَ  وَإِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَهُ  وَاللَّهُ یَعصِمُکَ مِنَ النّاسِ  إِنَّ اللَّهَ لا یَهدِی القَومَ الکافِرینَ                                                                                                      (سوره مبارکه مائده آیه 67)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً (به مردم) برسان! و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‌ای! خداوند تو را از (خطرات احتمالی) مردم، نگاه می‌دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمی‌کند.

 

بیاناتی از رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مد ظله العالی) پیرامون آیه کریمه:

 

اعلام مسئله‌ی ولایت، رسالتی الهی

 

اینی که پیغمبر اکرم حساسترین زمان را برای اعلام مسئله‌ی ولایت انتخاب کرد، این انتخابِ پیغمبر نبود، انتخابِ خدای متعال بود. از طرف پروردگار وحی رسید که: «بلّغ ما انزل الیک من ربّک». نه اینکه پیغمبر مسئله‌ی امامت و ولایت را از سوی پروردگار قبلاً نمیدانست؛ چرا، از اولِ بعثت برای پیغمبر مسئله روشن بود. بعد هم حوادث گوناگون این بیست و سه سال، آنچنان این حقیقت را عریان کرد و آشکار کرد که جای تردیدی باقی نمیگذاشت؛ اما اعلان رسمی باید در حساس‌ترین زمان اتفاق می‌افتاد و به دستور پروردگار اتفاق افتاد: «بلّغ ما انزل الیک من ربّک و أن لم تفعل فما بلّغت رسالته»؛(?) یعنی این یک رسالت الهی است که باید بگوئی. بعد هم که در غدیر خم، در نزدیکی جحفه، نبی مکرم مردم را متوقف کردند، کاروانهای حجاج را جمع کردند و این مطلب را اعلان کردند، آیه‌ی شریفه آمد که: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»؛ نعمت کامل شد، دین کامل شد. در سوره‌ی مبارک مائده قبل از آیه‌ی «الیوم اکملت»، این آیه‌ی مبارک است: «الیوم یئس الّذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم و اخشون»؛(?) امروز روز یأس و ناامیدی دشمنان است؛ یعنی معیار مشخص شد، شاخص معلوم شد؛ امت هر وقت بخواهند، هر وقت چشم خود را بر حقیقت باز کنند، شاخص را خواهند دید، معیار را مشاهده خواهند کرد، تردیدی باقی نخواهد ماند. اهمیت غدیر این است       .(بیانات در دیدار مردم به مناسبت عید غدیر- 15/9/1388)

 

«در پرتو نهج البلاغه »

 

امام خامنه ای (مدظله العالی):     باید به نهج البلاغه برگردیم.

 

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

 

وَ قَالَ علی [علیه السلام]:

 

اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک

 

حضرت علی علیه السلام  می فرمایند:

 

شما نمی توانید به این سبکی که من عمل می کنم ، عمل کنید.

 

                                     (نهج البلاغه ترجمه مرحوم دشتی – نامه 45)

 

شرح نهج البلاغه در بیانات امام خامنه ای(مد ظله العالی):

 

و اما در مورد شخصیّت علی بن ابی طالب علیه السلام هرچه گفته شود، کم گفته شده است؛ چون آن شخصیت، شخصیت قابل احاطه ی ذهنی و بیانی نیست؛ یعنی نمی شود با بیان، ابعاد نامتناهی آن شخصیت الهی را توصیف کرد. امثال بنده، دربیان جزیی از اجزای آن عناصر شریف که در شخصیت اوست، عاجزیم؛ لیکن چون اسوه است، باید او را درحد توان بشری خودمان بشناسیم.

 

نمی شود به اوج شخصیت علی بن ابیطالب علیه السلام رسید. این را ائمه ی بزرگوار معصوم ما که خود فرزندان و جانشینان او هستند، گفته اند. در روایتی که از امام باقر علیه السلام نقل شده است، آن حضرت پس از اشاره به زهد و عبادت و خصوصیات اخلاقی و روحی امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: «و ما اطاق عمله منّا احد»(1) از ما هم هیچ کس توان انجام دادن عمل او را ندارد. یعنی حتی امام باقر و امام صادق و ائمه هداة مهدیّین علیهم السلام هم نمی توانند خودشان را به آن حدی برسانند که امیرالمؤمنین به آن رسیده بود. طبق این روایت، بعد فرمودند: « و ان کان علی بن الحسین علیه السلام لینظر فی کتاب من کتب علی علیه السلام (2) بنابراین روایت، امام باقر فرمود که پدرش علی بن الحسین علیه السلام به یکی از کتابهای علی بن ابیطالب علیه السلام نظر می کرد - لابد کتابی از دستورات امیرالمؤمنین بوده، که آن دستورات طبق عمل و زندگی عملی خود آن بزرگوار بوده است -«فیضرب به الارض» (3)؛ کتاب را روی زمین گذاشت، «و یقول من یطیق هذا؟» (4) چنین عملی را چه کسی طاقت می آورد؟ یعنی امام سجاد که سیّد العابدین و زین العابدین است، درمقابل عمل و عبادت و زهد امیرالمؤمنین احساس عجز می کند. خود آن بزرگوار هم در نامه به عثمان بن حنیف فرمود: «الا و انّکم لا تقدرون علی ذلک » (5)؛ شما نمی توانید به این سبکی که من عمل می کنم، عمل کنید. واقعاً هم انسان وقتی نگاه می کند، آنچه ازامیرالمؤمنین نقل شده، دهشت آور است.

 

پس، سخن در این نیست که کسی یا جامعه یی بتواند خود را همگون و همسان با علی ابن ابیطالب علیه السلام بکند؛ سخن در پیدا کردن جهت حرکت جامعه و اشخاص، مخصوصاً زمامداران و اولیای امور در نظام اسلامی است. جهت حرکت، باید این جهت باشد.                                                  (بحارالانوار ،ج 40 ، ص 340)

 

« صحیفه سجادیه »

 

 

 

فرازی از صحیفه سجادیه - دعای مکارم اخلاق

 

اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ قَبْلَهُ ، وَ أَنْتَ مُصَلٍّ عَلَى أَحَدٍ بَعْدَهُ ، وَ آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فِی الآْخِرَةِ حَسَنَةً ، وَ قِنِی بِرَحْمَتِکَ عَذَابَ النَّارِ

 

حضرت امام زین العابدین (ع)در دعای مکارم اخلاق می فرمایند:

 

خدایا!! صلوات بفرست بر محمد و آل محمد برتر از آنچه بر هر یک از بندگانت قبل از او فرستاده ای یا بعد از او خواهی فرستاد و به ما در دنیا و آخرت خیر و نیکی عطا کن و به رحمت و مهربانی ات از عذاب آتش حفظمان فرما.

 

                                                                  (صحیفه سجادیه دعای بیستم)

 

«صراط مستقیم »

 

در کلام امام راحل (ره):

 

ما معتقد به «ولایت» هستیم؛ و معتقدیم پیغمبر اکرم (ص) باید خلیفه تعیین کند و تعیین هم کرده است. آیا تعیین خلیفه براى بیان احکام است؟ بیان احکام خلیفه نمى خواهد. خود آن حضرت بیان احکام مى کرد. همه احکام را در کتابى مى نوشتند، و دست مردم مى دادند تا عمل کنند. اینکه عقلًا لازم است خلیفه تعیین کند، براى حکومت است. ما خلیفه مى خواهیم تا اجراى قوانین کند. قانون مجرى لازم دارد. در همه کشورهاى دنیا این طور است که جعل قانون به تنهایى فایده ندارد و سعادت بشر را تأمین نمى کند. پس از تشریع قانون، باید قوه مجریه اى به وجود آید. در یک تشریع یا در یک حکومت اگر قوه مجریه نباشد، نقص وارد است. به همین جهت اسلام همان طور که جعل قوانین کرده، قوه مجریه هم قرار داده است. «ولىِّ امر» متصدى قوه مجریه قوانین هم هست. اگر پیغمبر اکرم (ص) خلیفه تعیین نکند، فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ. «رسالت» خویش را به پایان نرسانده است. ضرورت اجراى احکام و ضرورت قوه مجریه و اهمیت آن در تحقق رسالت و ایجاد نظام عادلانه اى که مایه خوشبختى بشر است سبب شده که تعیین جانشین مرادف اتمام رسالت باشد.

 

(برگرفته از کتاب ولایت فقیه وجهاد اکبر ص 17)

 

«صراط مستقیم »

 

در کلام امام خامنه ای (مد ظله العالی):

 

دستهای پلید سیاستهای استعماری از دیرباز تفرقه‌افکنی را برای تأمین مقاصد شوم خود در دستور کار داشته‌اند، ولی امروز که به برکت بیداری اسلامی، ملّتهای مسلمان دشمنیِ جبهه‌ی استکبار و صهیونیسم را بدرستی شناخته و در برابر آن موضع گرفته‌اند، سیاست تفرقه‌افکنی میان مسلمانان شدّت بیشتری یافته است.

 

برخلاف آرزوی احمقانه‌ی اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر میپروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است.

 

سوّمین موضوع مهم و دارای اولویّت، نگاه هوشمندانه‌ای است که فعّالان دلسوز جهان اسلام باید به تفاوتِ میان اسلام ناب محمّدی و اسلام آمریکایی داشته باشند و از خلط و اشتباه میان این دو، خود و دیگران را برحذر بدارند. نخستین بار امام راحل بزرگ ما به تمایز این دو مقوله همّت گماشته و آن را وارد قاموس سیاسی دنیای اسلام کرد. اسلامِ ناب، اسلامِ صفا و معنویّت، اسلامِ پرهیزکاری و مردم‌سالاری، اسلامِ «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم»  است. اسلامِ آمریکایی، پوشاندن لباس اسلام بر نوکری اجانب و دشمنی با امّت اسلامی است. اسلامی که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جای اعتماد به وعده‌ی الهی، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جای مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکای مستکبر علیه ملّت خود یا ملّتهای دیگر متّحد شود، اسلام نیست؛ نفاق خطرناک و مهلکی است که هر مسلمان صادقی باید با آن مبارزه کند.

 

نگاه همراه با بصیرت و  ژرف‌اندیشی، این حقایق و مسائل مهم را در واقعیتِ جهان اسلام برای هر جوینده‌ی حقّی روشن میسازد و وظیفه و تکلیفِ روز را بی‌هیچ ابهامی معیّن میکند. حج و مناسک و شعائر آن فرصتِ مغتنمی برای کسب این بصیرت است، و امید آنکه شما سعادتمندان حج‌گزار از این موهبت الهی به طور کامل بهره‌مند گردید. همه‌ی شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و قبولی تلاش شما را از خداوند مسئلت مینمایم.

 

والسّلام علیکم و رحمةالله‌

 

 (پیام به حجاج بیت الله الحرام- 08/07/1393)

 

«  رهنمودها »

 

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی بیان فرمودند:

 

هماهنگی قوای سه‌گانه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

 

 حضرت آیت الله جوادی آملی همکاری قوای سه‌گانه کشور و نیز همه نهادها و ارگانها در برخورد با مفاسد اقتصادی را خواستار شدند و فرمودند: لازم است شما هم مجلس را آگاه کنید، که هم طرح‌های خودشان و هم لایحه دولت را مواظب باشند، هم بیوت مراجع را در این عرصه وارد کنید و هر راهکار دیگری که لازم است تا مفاسد اقتصادی در کشور ریشه کن شود را دنبال کنیدوی با اشاره به خلاءهای قانونی موجود در برخورد با مفاسد اقتصادی بیان کرد: ارگانی که بتواند مفاسد اقتصادی را در کشور کشف و شناسایی کند وجود ندارد. در قانون کشور تا مدت‌ها نیروی کاشف مفاسد اقتصادی پیش‌بینی نشده بود.

 

(آدینه تهران 28/6/93)

 

حضرت آیت الله نوری همدانی:وحدت و انسجام از لوازم موفقیت نظام است

 

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید فرمودند : وحدت و انسجام یکی از عوامل موفقیت نظام است و در شرایط کنونی شاهد یک صف آرایی بین جبهه های حق و باطل هستیم باید در مملکت خودمان با هم وحدت و اتحاد داشته باشیم.این مرجع تقلید تاکید کرد: اعضای هیات دولت و مجلس شورای اسلامی باید حداقل هر ماه یک بار نشست یا جلسه‌ای با حوزویان داشته باشند و ضمن اطلاع رسانی کارهای انجام شده، از نقطه نظرات حوزویان بهره مند شوند.حضرت آیت الله نوری‌همدانی جلب رضایت مردم را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام اسلامی ایران این است که این نظام مردم‌سالار است و صاحب این حکومت مردم هستند، بنابراین خدمت به مردم مهم است.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید به مردم خدمت شود و رکود و بیکاری از بین برود، تاکید کرد: دولت باید بر قیمت کالاها نظارت دقیقی داشته باشد.حضرت آیت الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: گاهی در رسانه‌ها نوشته می‌شود که قیمت برخی کالاها از وقتی که تولید شده‌اند تا هنگامی که به دست مشتری برسند 10 برابر می‌شوند، بنابراین از دولت انتظار می‌رود نظارت دقیقی در این زمینه داشته باشد.                          (آدینه تهران 28/6/93)

 

آیت الله خاتمی:

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی می گویند هر توافقی بهتر از عدم توافق است، اظهار داشت: توافقی که توام با ذلت باشد توافقی ننگین بوده و مورد قبول ملت نیست زیرا عدم توافق، عزتمندانه تر و شرافتمندانه تر از این است که توافقی همراه با ذلت صورت بگیرد.

 

آیت‌الله حسینی ‌بوشهری:

 

«وهابیت» و «بوکوحرام» را از دسیسه‌های دشمن در مقابله با اسلام و روحانیت شیعه دانست و اظهار کرد: این گروه‌های افراطی هر چه از زمان می‌گذرد به جنایات و خباثت خود علیه مکتب و مقدسات اهل بیت (ع) بیشتر ادامه می‌دهند و هرروز جنایتی بدتر از گذشته در جامعه اسلامی از آنها شنیده می‌شود و این بیانگر شدت بغض و کینه آنها است.وی با اشاره به ائتلاف دروغین آمریکا و چند کشور برای دخالت در امور سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم گفت: دزدانی جمع شده‌اند که با دزدی مقابله کنند و به بهانه مبارزه با تروریسم بر سر مردم سوریه بمب می‌ریزند و با تشکیل دادن ائتلاف غربی ـ اسرائیلی ـ عربی و اروپایی علیه داعش، می‌خواهند مردم سوریه و همه زیر ساخت‌های حیاتی آنها را از بین ببرند.

 

آیت الله موحدی کرمانی:نماز طلب باران در همه مساجد بر پا شود.

 

« سبک زندگی»

 

شهید میر حسینی سردار زابل و سید الشهدای لشگر 41 ثارا...

 

زیبای زیبا

 

یک روز سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه زابل بود. خیلی به خودش رسید. لباس سبز سپاه را اتو کرد، پوتینهایش را واکس زد ، موهای سرش را خوب شانه کرد و عطر زد به شوخی گفتم : حاجی! چقدر به خودت می رسی!؟

 

همان طور که بند پوتینهایش را می بست گفت: اولاَ من یک فرمانده ام وقتی می خواهم بروم برای مردم صحبت کنم باید شکل ظاهری یک فرمانده را داشته باشم . ثانیاَ می خواهم در نماز جماعت شرکت کنم اگر می بینی که به وضع لباس می رسم و ظاهری آراسته دارم و عطر زده ام برای این است که می خواهم در محضر خدا حاضر شوم.

 

سپس کمر راست کرد و گفت: می خواهم بروم اخبار جبهه و جنگ را به اطلاع مردم برسانم باید با ظاهر خوب روبرویشان ظاهر شوم. این را گفت راه افتاد و رفت.

 

(برگرفته از کتاب میر حسینی ص 84)

 

« نخبگان را فراموش نکنیم »

 

شهید آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی

 

شهادت 22/7/1361

 

یکی از علمای تأثیر گذار بر جامعه اسلامی شهید اشرفی اصفهانی می باشد و علت به شهادت رساندن ایشان و پیگیری و جدیت منافقین خلق برای به شهادت رساندن ایشان نقش بی بدیل ایشان در تحکیم پایه های حکومت اسلامی بود. منافقین سه بار در سالهای 60 و 61 تلاشی کردند که آیت ا... اشرفی اصفهانی راب ه شهادت برسانند که سرانجام در 23 مهر ماه سال 61 حین خواندن خطبه اول نماز جمعه او را به شهادت رساندند.

 

این شهید یک نیروی نظامی و قدرتمند نبود پیر مردی هشتاد ساله بود که بدون عصا نمی توانست حرکت کند یک سرمایه دار نبود در طول عمر خود چه دوران طلبگی و چه دوران امام جمعه بودن کمترین بهره ای از مال دنیا نداشت که کسی به طمع پول او را بکشد دارای پست اداری و حکومتی نبود که رقیب کسی باشد  پس علت شهادت چه می باشد چه امتیاز نیکویی داشت که باید کشته شود ؟. در یک نگاه کوتاه متوجه می شویم که ایشان یک عالم ، مجاهد ، متقی، بدون هوا و هوس بود ، نوری بود که باعث هدایت می شد و فرصت دزدی عقاید را از بین می برد، محور وحدت شیعه و سنی و فرق مختلف در استان کرمانشاه بود او مایه دلگرمی جوانان مجاهد و رزمندگان جبهه بود.

 

او امام جمعه کرمانشاه بود و نماز جمعه محل مانور و قدرت لشگر اسلام است که هر هفته رزمندگان اسلام تجدید قوا می کردند.

 

او محور وحدت و انسجام ارتش و سپاه و بسیج و قوا مختلف در استان بود.

 

به خاطر همین امید آفرینی و نشاطی که ایجاد می کرد برای قوای اسلام ، ایشان را در سن 80 سالگی در هنگامیکه می خواست با منطق صواب درس زندگی، اقتصاد، درس دنیا و آخرت را بدهد به شهادت رساندن ، بعد از شهادت ایشان بسیاری از خفتگان و غفلت زدگان بیدار شدند و شهادت ایشان بیشتر از زندگی مادی ایشان اثر گذار شد.

 

جنازه این شهید را بنا بر وصیت او به اصفهان منتقل گردید در تشیع جنازه ایشان که از محل تولد ایشان خمینی شهر تا گلزار شهدا بود 12 کیلومتر حدود دو میلیون نفر شرکت کردند و این شهید نه به تشیع کنندگان بلکه به میلیونها انسان دیگر نیز اثر گذاشت و آنها را بهشتی کرد و در آخرت از شفاعتشان بهره مند خواهد شد.     

 

ایشان بدستور آیت ا... بروجردی به کرمانشاه رفت و سالهای حوزه  علمیه و مسجد آیت ا... بروجردی اداره کردند و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی این مسجد به عنوان پایگاه تربیت نیروی مذهبی و علمی و اجتماعات شد . بعد از پیروزی انقلاب نیز با ایجاد حوزه علمیه خواهران و مراکز فرهنگی دیگر نخبگانی تربیت یافتند

 

روح پاک این شهید بر اعمال و رفتار همه نظارت دارد که ما چگونه راه آنها را پاس می داریم.

 

« با خاطره ای از نخبگان »

 

در خواست شهید اشرفی اصفهانی از خداوند متعال

 

فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرأ عظیما . قرآن کریم ، توبه ،95

 

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه ... بعضی از مومنین هستند که در عالم زر با خدا عهد و پیمان بستند به اینکه در راه خداوند جان خودشان را اهدا کند. بعضی از آنها وفا  کردند به عهد خودشان و بعضی در حال انتظار هستند . و در رابطه با بنده که اولا خودم را لایق شهادت نمی دانم برای این که مقام شهادت یک مقامی است که نصیب همه کس نمی شود. یک نوبت ما بله در معرض این واقع شدیم به اینکه نسبت به بنده بعضی از منافقین خواستند ما را هدف قرار بدهند. در ماه رمضان بود و افتخاری دیگر از این بالاتر نبود در حال طهارت رفتن به طرف مسجد خانه خدا در حال روزه ما اگر هر آینه دعوت خدا را لبیک گفته بودیم این افتخاری بود برای ما و برای خانواده ما ولیکن نشد و ما تسلیم قضا و قدر الهی هستیم ولیکن امیدوار هستیم به اینکه ما هم چهارمین شهید محراب باشیم و خداوند هم از ما بپذیرد و در آن حال هم اخلاص باشد و هم ثبات قدم و ثبات در ایمان که عمده همان است که من مکرر گفتم به اینکه اگر خداوند شهادت نصیب ما کرد در حالت ایمان ما ثابت باشد، یعنی ثابت قدم باشیم در ایمان و توجه به خداوند عالم و هدفمان از این شهادت این نباشد به این که ما را بعد از کشتن مثلاَ بگویند جزو شهدا – هدف خدا باشد و منظور خدا باشد – از سخنان چهارمین شهید محراب

 

(برگرفته از کتاب محراب خونین باختران  ص آخر)

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • تاریخ نشر: دوشنبه / ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پشتیبانی